Laboratori de comerç de nova generació

participa
Un projecte impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i la Direcció de Comerç, i el Cercle Tecnològic, juntament amb l’Associació de Comerciants CorEixample.

el repte

La transformació digital
del comerç urbà

El comerç urbà ha patit un moment de grans desafiaments. A la pressió del model comercial de grans superfícies, franquícies i alts volums a marges petits, s’uneix la creixent disrupció de l’e-commerce i una forta crisi econòmica i de canvi d’hàbits fruit de la pandèmia.

Com introduïm el paradigma digital, amb tots els seus avantatges i potencial, en el negoci del comerç presencial alhora que elevem el valor de l’experiència en botiga i la seva competitivitat en l’economia de les dades?

VIABILITAT
ECONÒMICA

Saber més

El comerç que impulsem ha de ser capaç de generar negoci per a ser una activitat rentable. La pressió sobre els preus (a la baixa) i els costos (lloguers alts, sous dignes) exigeixen nous models de negoci, noves fonts d’ingressos.

VITALITAT
SOCIAL

Saber més

El comerç articula la vida als carrers. Volem un comerç atractiu per als ciutadans i atès per persones en un entorn més relacional que transaccional. Un comerç vital és el cor de la vida d’una ciutat.

SOSTENIBILITAT
AMBIENTAL

Saber més

Busquem desplegar un comerç que no hagi de sostenir-se en volums insostenibles de productes innecessaris, sinó en un comerç informatiu i experimental que aporti valor als ciutadans sense malmetre la finitud dels recursos del planeta.

S'ha validat l’ús de solucions de digitalització com a palanca transformativa en els següents àmbits.
  • Generant dades que transformin la manera com el comerç pren decisions de negoci.
  • Impulsant el canvi en l’experiència en botiga per a compradors i venedors.
  • Explorant noves formes de creació de valor amb altres actors econòmics i socials.
  • Redissenyant el rol social i econòmic del comerç en l’entorn del barri.
  • Impulsant un model de consum més sostenible i basat en el valor.

plantejament i objectius

Resultats esperats
i impacte
sobre el comerç

El laboratori ha consistit en el desplegament de tecnologies que han resolt importants reptes de negoci en quatre comerços de la ciutat que, amb tipologies diverses, han representat el potencial del comerç urbà connectat mitjançant solucions digitals.

L’aproximació ha estat centrada en la creació d’una capa de dades que ha permès quantificar els elements més rellevants del negoci i sostenir una solució intel·ligent de recomanacions per a compradors i comerciants i uns espais de comunicació amb els que el comerç s'ha pogut comunicar amb el públic.

Més enllà dels beneficis propis per a cada comerç, s’han obtingut resultats mesurables en la dinàmica comercial entre els diferents comerços i amb el barri en el seu conjunt gràcies al plantejament de xarxa i a l’èmfasi en la capacitat comunicativa i la creació i gestió de continguts rellevants.

L’objectiu assolit, ha estat el de desplegar una experiència més rica tant en botiga com entre elles, ampliant el valor de sortir a comprar.

Optimització
del negoci
Atracció
dels nous clients
Nou valor
en comerç

el pilot

El Laboratori
com a espai d’experimentació

El laboratori ha estat un espai de prova i validació de solucions tecnològiques en la seva capacitat transformativa del negoci, així com en les dinàmiques de compra i de comunicació en el comerç i amb el barri.

Febrer 2021

Selecció dels
comerços

Guiats per CorEixample, el Laboratori ha seleccionat quatre comerços representatius de la diversitat i potencial del comerç urbà segons els criteris que marca el projecte.

Coneix-los

01
02

Març 2021

Selecció del
partner tecnològic

A partir d'un procés de selecció obert i transparent, un jurat multidisciplinari i internacional de l'ecosistema tecnològic i comercial, ha seleccionat Beabloo com a partner tecnològic del projecte.

Coneix-lo

participa

Abril — setembre 2021

Experimentació

El Laboratori ha estat en funcionament 5 mesos, de maig a setembre de 2021, i s'han analitzat les dinàmiques de compra i relació amb els ciutadans a més de ser espais de descobriment del futur del comerç.

03
04

maig 2022

Resultats obtinguts, difusió i potencial d'escalat

El projecte s'ha conclòs amb un èxit palès i impact provat per als comerços. Un cop finalitzat el pilot i amb els bons resultats obtinguts és el moment de la difusió així com l'escalat per a dur-lo a altres comerços, eixos i ciutats.

Coneix-los

Els comerços
seleccionats

Floristeria Navarro

Som la floristeria de referència de Barcelona des de fa més de 65 anys. Amb taller propi i excel·lents dissenyadors florals, apostem pels agricultors locals així com pel compromís amb el medi ambient, sense perdre el nostre tracte personalitzat.

Barrabes Esquí i Muntanya

Som una botiga líder a nivell europeu, dedicada al món de la muntanya, l'alpinisme, el trekking, l'escalada, l'esquí i l'outdoor. Un paradís pels amants dels esports de muntanya.

Crearte Styling

Som un saló de bellesa integral, taller d'imatge, perruqueria i estètica. Amb atenció personalitzada i tracte exclusiu, utilitzem productes biològics i de tecnologia avançada.

Crois Croissant Gourmet

Som una cafeteria al més pur estil italià especialitzada en croisants dolços i salats, i d'una variada selecció de pastisseria. Ambient relaxat i acollidor per a esmorzar o prendre una copa acompanyada d'un aperitiu.

Localització
dels comerços

El soci
tecnològic

Coneix la proposta tecnològica

Beabloo és una companyia tecnològica que desenvolupa solucions per a personalitzar l'experiència del client al retail i millorar l'impacte de les campanyes de marketing.

La digitalització dels espais físics i les aplicacions d'Intel·ligència Artificial han esdevinguts fonamentals per al futur dels comerços locals, per això posem el nostre suite de solucions tecnològiques a disposició del Laboratori de Comerç de nova generació, per a impulsar la transformació digital.


Torna a Socis col·laboradors

Principals indicadors
del projecte

Si mirem les dades globals d’impacte del projecte agregades pels quatre comerços participants podem concloure que l’actuació ha assolit un gran abast.

93.704€
Increment anual de ventes
en els 4 comerços participants
106%
ROI


“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur risus
nec dolor tristique varius nisl"


Maria Raventós
FLORS NAVARRO

Últimes noticies

No et perdis les últimes novetats del projecte RetailLab de Readyfor.

Testimonis

El que diuen de nosaltres son els testimonis de gent que parla del projecte.
"Este destacado es de prueba. Los destacados deben ser al menos de 50 caracteres."
Juan Roig

Vicepresidete BBVA

Impulsors del projecte

Ajuntament de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i la Direcció de comerç, ofereix serveis de suport i creixement a les petites empreses i autònoms/es del sector i ha posat en marxa diferents iniciatives per la digitalització dels comerços, com l’accés a un servei de suport tècnic especialitzat per acompanyar-les en els diferents processos de presència, estratègia, gestió i venda per Internet. Amb aquest Retail Lab fa un pas més enllà, posant a l’abast del petit comerç les tecnologies més avançades i alhora facilitant un entorn de proves real a empreses que desenvolupen tecnologies punteres.

Cercle tecnològic

El Cercle Tecnològic és una fundació privada sense ànim de lucre oberta a les persones, empreses i professionals de les TIC. Els objectius de la Fundació són: ser referent, dinamitzador i punt de trobada del sector de les TIC. Ser un actor decisiu i influent sobre l’agenda dels actors clau (públics i privats) del sector TIC i la digitalització. Generar debat, anàlisi i difusió de l’estat actual i reptes de futur de la societat digital i incentivar i desenvolupar el talent digital i apropar la tecnologia al tercer sector.

Eix comercial CorEixample

L'associació de comerciants i professionals CorEixample, va néixer el 1994, amb la finalitat de dinamitzar socialment i econòmicament el territori comprès entre Còrsega, Passeig de Gràcia, Passeig de Sant Joan i Trafalgar, donant serveis als comerços de la dreta de l'eixample de manera que l'associat se senti acompanyat, atès i informat, i aconseguint que la Dreta de l'Eixample sigui un millor lloc per a comprar, treballar i viure.

Media partners